چرتکه

گاه نوشت های یک چرتکه در باره‌ی رایانه و موسیقی

20 برنامه‌ی رایگان و Open Source قدرتمند-قسمت اول

with 11 comments

یکی از اهداف این وبلاگ آشنا کردن کاربران با نرم‌افزار‌های رایگان و تفکر open source است و در راستای همین هدف امروز سایت PCWorld در یک مقاله‌ی مفید 20 نرم‌افزار عالی open source را در زمینه‌های گرافیک،مالتی مدیا، برنامه‌های کاربردی و… معرفی کرده است. (به دلیل طولانی بودن این مقاله، آن را طی دو پست مجزا ارا‌ئه خواهم کرد.)

گرافیک

Gimpshop

Gimpshop یک نرم‌افزار قدرتمند با ظاهری شبیه به Photoshop است. اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که دارای راحتی فوتوشاپ و قدرتی در حد آن باشد، Gimpshop یک انتخاب مناسب برای شماست. این برنامه‌ی قدرتمند امکاناتی مانند کار با لایه‌های مختلف، فیلتر‌ها و افکت‌های گوناگون، پشتیبانی از gradient و… را دارا می‌باشد.

Inkscape

اگر به دنبال برنامه‌ای رایگان نظیر Freehand و Illustrator هستید، Inkscape یک انتخاب ایده‌ال برای شماست. این برنامه دارای گلچینی از بهترین ابزار‌ها برای کارهای گرافیکی (illustration) است همچنین این برنامه‌ی قدرتمند از بسیاری از فرمت‌های رایج مانند: SVG , JPG ,PNG, TIF و… پشتیبانی می‌کند.

مالتی مدیا

Democracy Player

 تا به حال اتفاق افتاده که مدیا پلیرتان نتواند یک فرمت ویدئویی را اجرا کند. نگران نباشید، Democracy Player از هر فرمت عجیب و غریبی پشتیبانی می‌کند و همچنین ظاهر زیبایی نیز دارد. از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به قابلیت سندیکا شدن در فید ویدئو‌ها، پادکست‌ها، وبلاگ‌های ویدئویی، دانلود ویدئو از YouTube، پیدا کردن TV Shows و قابلیت پخش ویدئو با کیفیت HD و حتی دانلود فایل‌ها از BitTronet اشاره کرد.

MediaCoder

 این برنامه را قبلا در این پست معرفی کرده‌ام.

Audacity

اگر به دنبال برنامه‌ای یرای ضبط و ویراش صدا هستید، Audacity یکی از بهترین‌ها در نوع خودش است. با استفاده از این برنامه می‌توانید به راحتی ترک‌های مختلف را به هم بچسبانید، ترک‌ها را ببرید، میکس‌های مختلف را انجام بدهید، از افکت‌های ویژه استفاده کنید و… .

Media Player Classic

Media Player Classic یک برنامه‌ی پرتابل (بدون نیاز به نصب)  است و ظاهری شبیه به نسخه‌های اولیه‌ی Windows Media Player دارد که در عین سادگی فوق‌العاده قدرتمند است و حتی قابلیت پخش DVD نیز دارد.

HandBrake

HandBrake در واقع یک Grabber و تبدیل کننده‌ی فرمت‌های مختلف واقعا قدرتمند است و فقط باید امتحانش کنید تا به توانایی آن پی ببرید!

پ.ن: منتظر قسمت دوم باشید!

منبع: PCWorld

Written by مهیار

ژوئیه 18, 2007 در 11:00 ق.ظ.

نوشته شده در open source, نرم افزار

11 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. سلام امیدوارم حالت خوبه خوب باشه !
    من بلاگ ام رو با یک پست جدید و جالب آپ کردم حتما بیا !
    منتظر هستم

    کیا طاهری

    ژوئیه 20, 2007 at 9:41 ب.ظ.

  2. سلام. من هم لینک شما رو قرار دادم. ممنون !

    کیا طاهری

    ژوئیه 21, 2007 at 2:16 ق.ظ.

  3. سلام مهیار جان

    خیلی خوب بود. من ۴ تا از بنامه های بالا رو دارم. فقط نمیدونم که چرا آماروک رو ننوشتن. آماروک واقعا عالیه. بهترینه.

    موفق باشید

    سعید

    اوت 5, 2007 at 6:05 ق.ظ.

  4. آقا مهیار سلام. امیدوارم خوب باشی. بلاگت واقعا عالیه. از اون چیزی که فکر می کردم خیلی بهتره بهت تبریک می گم
    به من هم سر بزن منتظر نظرت هستم.

    kptools

    اوت 6, 2007 at 2:34 ب.ظ.

  5. salam mikhastam link weblog man ra dar weblogton bezarid
    motashakeram

    SOBOONE

    اوت 8, 2007 at 5:18 ق.ظ.

  6. salam az shoma mikhaham link man ro ageh mishe dar siteton bezarid
    http://soboone.blogfa.com

    SOBOONE

    اوت 8, 2007 at 5:18 ق.ظ.

  7. لطفاً لینک من را در وبلاگتون قرار بدهید

    SOBOONE

    اوت 8, 2007 at 5:20 ق.ظ.

  8. سلام. خوبی ؟ من که خوبم !
    بالاخره بعد از چند هفته تلاش و کوشش سایت جدیدم رو آماده کردم.
    حتما سر بزن.
    http://www.KP-Tools.com

    وب 2.0 هست ! D:

    kptools

    اوت 14, 2007 at 12:38 ب.ظ.

  9. لطفا اگر زحمتي نيست در چند پست نحوه ي فارسي كردن قالب هاي وردپريس را به تازه كاراني مثل من آموزش بدهيد. يا اگر منبعي در اين زمينه مي شناسيد به من معرفي كنيد.
    همان طور كه در ترجمه ي وردپريس كاربران همه كمك كردند، در اين زمينه نيز ( با وجود تخصصي بودن ) به امثال من آموزش بدهيد.
    زحمات شما و دوستانتان براي فارسي سازي وردپريس را با هيچ چيز نمي توان جبران كرد.
    لطفا درخواست من را پي گيري كنيد. اگر فارسي سازي قالب هاي وردپريس بر دوش همه باشد، زحمتش كمتر است.
    با تشكر…

    علي جباري

    اوت 19, 2007 at 4:27 ق.ظ.

  10. \\\ نویسنده ناشناس “وبلاگ جعلی استیو جابز” که اقدام به ارسال مطالب با نام استیو جابز (ریاست شرکت اپل) می کرد، شناسایی شد. ///

    kptools

    اوت 21, 2007 at 9:18 ق.ظ.

  11. منم تو وبم لینک کردم ازتون ممنونم

    payam

    فوریه 8, 2011 at 9:43 ق.ظ.


پاسخی بگذارید

