چرتکه

گاه نوشت های یک چرتکه در باره‌ی رایانه و موسیقی

من می‌دانم سایتت کجا هاست شده!

with one comment

تا حالا شده بخواهید بفهمید که سایت مورد نظرتان در کجا هاست شده است؟ من چند وقت پیش در تلاش بودم تا بفهم که سایت مورد نظرم در کجا هاست شدهchortkeh-hosting است اما هر چه قدر سعی کردم، موفق نشدم که به آن پی ببرم تا این که دو سه روز پیش به  طور اتفاقی با سایت Who is Hosting This آشنا شدم. بلافاصله یاد آن موضوع افتادم و سریع آدرس آن را وارد کردم و دیدم که بله! کار می‌کند! برای اطمینان آدرس چند سایت دیگر را که می‌دانستم در کجا هاست شده‌اند وارد کردم و دیدم که درست بود! به گفته‌ی خود سایت نتایج ارائه شده توسط آن‌ها در 98٪ مواقع درست هستند و 2٪ دیگر هم می‌تواند عوض کردن هاست و… باشد.(خیلی دلم می‌خواهد بفهمم این سایت از چه تکنولوژی استفاده می‌کند.) البته توجه داشته باشید که در ایران، شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات هاستینگ خود مالک آن نیستند و می‌توان آن‌ها را نماینده‌ی شرکت‌های هاستینگ خارجی دانست پس نتایج ارائه شده توسط این سایت به شرکت‌ هاستینگ اصلی اشاره می‌کند و نه به اسم شرکتی که شما هاستتان را خریده‌اید.

برای مثال چرتکه در شرکت Akamai Technologies هاست شده است. از نوشتن مثال‌های دیگر معذورم چون شاید مالکان سایت‌های دیگر نخواهند دیگران بفهمند!؟ اما شما می‌توانید به این سایت بروید و ته و توی قضیه را در بیاورید و برای دوستانتان پز بدهید که من علم غیب دارم و می‌دانم سایتت کجا هاست شده است!

پ.ن: برای کسب اطلاعات بیشتر به FAQ این سایت سر بزنید.

Written by مهیار

ژوئیه 6, 2007 در 12:38 ب.ظ.

نوشته شده در متفرقه, وب, وب2

یک پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. سلام. دستت درد نکنه. منم مدت‌ها دنبال این بودم. مرسی

    مانی

    ژوئیه 9, 2007 at 7:57 ب.ظ.


پاسخی بگذارید

