چرتکه

گاه نوشت های یک چرتکه در باره‌ی رایانه و موسیقی

اندر فواید افزونه‌ی Web Developer

leave a comment »

نمی‌فهم چرا تا به حال این افزونه (اکستنشن) را ندیده بودم، البته افزونه‌ی معروفی است و شاید خیلی‌ها آن را بشناسند اما ممکن است که به قدرتش پی نبرده باشند. اول باید بگویم که این افزونه با افزونه‌های دیگر خیلی فرق دارد. اگر از من بخواهید که این افزونه را در یک خط توصیف کنم با بگویم که: شخصی سازی تا کجاها با این افزونه پیش نمی‌رود!!

شرح افزونه:

این یکی از حرفه‌ای‌ترین و بهترین افزونه‌هایی است که دیده‌ام. این افزونه از ده بخش اصلی تشکیل شده است و به صورت یک تولبار درون پنجره‌ی فایرفاکس قرار می‌گیرد. بخش اول به‌نام Disable است که از این راه می‌توانید Java ، Java Script ، Cache مرورگر ، رنگ‌های صفحه و … را غیر فعال کنید. بخش دوم به‌نام Cookies است و مربوط به مدیرت Cookie ها می‌باشد که شامل گزینه‌هایی برای حذف یا غیرفعال کردن Cookie است. بخش سوم برای مدیرت CSS می‌باشد که واقعا بخش به‌دردبخوری است (در پست‌های قبلی اشاره ‌کرده‌بودم که دو افزونه‌ی اصلی برای کنترل CSS وبسایت‌ها به نام‌های Stylish و GreaseMonkey معرفی کرده بودم که هرکدام مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کردند مثلا، Stylish باعث می‌شد که اندازه‌ی فونت سایت‌ها کوچک بشود و GreaseMonkey باعث می‌شد که فونت تمام سایت‌ها Tahoma بشود و من حتی یک Style هم برایشان تعریف نکرده بودم اما با استفاده از این افزونه تا آن‌جایی که من تست کردم مشکلی پیش نیامده است.) و شما می‌توانید برای هر سایتی Style تعریف کنید. بخش چهارم به‌نام Forms است که برای مدیریت فورم‌های ثبت‌نام می‌باشد و دارای گزینه‌های مختلف و مفیدی است. بخش پنجم به‌نام Images است و مربوط به مدیریت عکس‌ها می‌باشد که در آن گزینه‌های مختلفی برای پنهان کردن یا غیرفعال کردن عکس‌ها وجود دارد. بخش ششم Information نام دارد و اطلاعات کاملی در مورد تک تک اجزای صفحه‌ی در حال مشاهده به شما می‌دهد و حتی تعداد رنگ‌های به کار رفته در صفحه را با مقدار هگزادسیمالشان نشان می‌دهد. بخش هفتم واقعا جالب است چون شامل ابزار‌های هیجان‌انگیزی مانند ذزه‌بین ، خط‌کش ، پاک کردن حافظه‌ی مرورگر و … است. بخش هشتم Outlines نام دارد و کارش این است که به دور عنصری‌های (Elements) مربوط به یک خانواده یک کادر می‌کشد و محدوده‌ی آن را مشخص می‌کند. بخش نهم مربوط به دستکاری در Rendering صفحه است و Resize نام دارد و بخش دهم به‌نام Tools است و شامل ابزارهایی برای چک کردن صحت CSS ، HTML ، Feed و … می‌باشد.

حالا خودتان قضاوت کنید، این افزونه است یا یک برنامه‌ی کامل!

Written by مهیار

مه 10, 2007 در 11:25 ب.ظ.

نوشته شده در وب, وب2, آموزشی

پاسخی بگذارید

