چرتکه

گاه نوشت های یک چرتکه در باره‌ی رایانه و موسیقی

معرفی چند HTML & CSS Editor قدرتمند و مفید

with 2 comments

شاید خیلی از اهالی اینترنت باشند که وبلاگ یا سایت شخصی دارند و یا می خواهند دست به کار شوند و یکی برای خودشان درست کنند. خوب حتما اولین چیزی که به ذهنتان می رسد طراحی شکل ظاهری آن است که شاید مهم ترین بخشش هم باشد. تقریبا از دو را می توان این صفحات را ساخت:

اولین را این است که با استفاده از یک واژه پرداز (Word Processor ) تک تک کد های HTML و CSS را بنویسید که البته این راه را اصلا پیشنهاد نمی کنم چون خیلی وقت گیر هست و احتمال اشتباه در آن بسیار زیاد است.

راه دوم استفاده از نرم افزارهایی در زمینه مانند: FrontPage (البته نرم افزار Web Expression توسط مایکروسافت جانشین آن شده است) و DreamWeaver است اما این نرم افزار ها خیلی پیچیده هستند و تقریبا به درد حرفه ای ها می خورد. در ادامه می خواهم چند نرم افزار معرفی کنم که کار با آن ها به مراتب ساده تر است.

TopStyle : این یکی از بهترین ادیتور هایی است که باهاشون کار کردم. استفاده از آن بسیار راحت است و واسط کاربری خوبی دارد. تمام نسخه های HTML و CSS را پشتیبانی می کند و از همه مهم تر پشتیبانی از Unicode UTF-8 است و با زبان فارسی سازگار است.

HTMLPad : واسط کاربری خوبی دارد و از نظر امکانات از قبلی بهتر است ولی به نظر من ادیتوری که در بالا معرفی کردم از نظر خوش دستی بهتر است اما از نظر امکانات HTMLPad بهتر است.

CoffeeCup HTML Editor : یکی از محبوب ترین ادیتور ها است و اگر به سایت download.com یروید مشاهده می کنید که بالا ترین Rank را دارد اما تنها مشکل آن پشتیبانی نکردن کامل از Unicode UTF-8 است که باعث می شود با صفحات فارسی مشکل داشته باشد.

از لینک های زیر نرم افزارهای معرفی شده را دانلود کنید:

TopStyle 3.12

HTMLPad 2006

CoffeeCup HTML Editor 2007

پ.ن. : متاسفانه نتوانستم کرک نسخه های جدیدش را پیدا کنم.

Written by مهیار

فوریه 26, 2007 در 7:08 ب.ظ.

نوشته شده در نرم افزار, وب, آموزشی

2 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. از راهنماییتان بسیار متشکرم – من دنبال ادیتورری بودم که از utf -8 پشتیبانی کنه که بالاخره تو این سایت پیدا کردم. همواره موفق باشید . راستی یه سایت خوب معرفی کنم
    http://www.neopersia.com

    ali asghar

    ژوئن 30, 2008 at 9:13 ب.ظ.

  2. شرمنده اون سایتی که گفتم جالبه آدرسش رو اشتباهی فرستادم درستش اینه:

    http://www.neopersia.org

    ali asghar

    ژوئن 30, 2008 at 9:21 ب.ظ.


پاسخی بگذارید

